بازی های برتر معمایی و پازل برای تقویت هوش شما
نوشته شده توسط : بنیتا


Triple Town
Triple Town، محصول استودیو بازیسازی اسپرای فاکس یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های حاضر در این لیست است، ولی هنوز‌هم با گذشت چند سال یکی از بهترین بازی‌های معمایی و پازلی است که می‌توان روی گوشی‌های موبایل تجربه کرد.شما باید در این بازی با کنار هم قرار دادن خانه‌ها، اشیا و درختان، شهر‌های جدید بسازید که با مرور زمان بزرگ‌تر می‌شوند، پیش از تجربه این بازی باید هشدار بدهم که این اثر بسیار اعتیاد‌آور است و همین مساله باعث شده تا سازندگان از خرید‌های درون بازی سود زیادی به جیب بزنند.


Threes
بازی Threes در نگاه اول شباهت زیادی به 2048 دارد ولی به جرات می‌توان این ساخته سیروو را از بازی مذکور موفق‌تر و اعتیاد‌آورتر معرفی کرد، گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و باید اعداد مختلف را برای ساخت ضرایبی از عدد ۳ با یکدیگر ترکیب کنید و بازی زمانی که تمام صفحه از کارت‌ها پر شود تمام می‌شود، اشتیاق به دست آوردن اعداد بزرگ‌تر نکته‌ای است که باعث می‌شود تا ساعت‌های متوالی مشغول این بازی شوید و گذر زمان را حس نکنید.


The Room Two

Room Two دومین نسخه از سری بازی‌های فکری اتاق، محصول استودیو فایرپرووف است که البته بهترین نسخه آن نیز معرفی می‌شود، بازی بر اساس قوانین فیزیکی ساخته شده و در هر مرحله باید با چرخش و استفاده از ابزار‌های موجود معما‌های بازی را حل کنید. جلوه‌های بصری بازی برای یک اثر پازلی موبایل بسیار زیبا ساخته شده‌اند و معماهای بازی چالش بر‌انگیز و فسفرسوز هستند! این بازی را می‌توان یکی از سخت‌ترین بازی‌های معمایی موبایل معرفی کرد.


Monument Valley
بازی Monument Valley توسط استودیو مستقل آستوو ساخته شده است و شاید در زمره بازی‌های طولانی موبایل قرار نگیرد، ولی بدون شک یکی از زیباترین بازی‌ها است. در این بازی کنترل شخصیت ایدا را بر عهده دارید و باید با استفاده از قوانین فیزیکی و چرخش محیط بازی مسیر درست را در هر مرحله پیدا کنید، بازی محدودیت زمانی برای تمام کردن مراحل ندارد و همین امر آرامش خاصی به بازی می‌دهد، البته مراحل Monument Valley چالش‌برانگیز هستند و همین امر باعث شده تا با تمام کردن مراحل به هوش خود احسنت بگویید و حس شیرین موفقیت را بچشید!

Blek
بازی Blek توسط دو برادر به نام‌های دنیس و دووان ساخته شده که استودیو مستقل برادران کنابی را تشکیل داده‌اند، این بازی را شاید بتوان خلاقانه ترین اثر این لیست معرفی کرد چون یک بازی کاملا منحصر به فرد است، هدف شما در این بازی از بین بردن دایره‌ها است بدون این‌که به نقاط سیاه رنگ برخورد کنید و این کار از طریق ترسیم خطوط صورت می‌گیرد، بازی خطوط رسم شده شما را ضبط کرده و الگوی ترسیم شما جان گرفته و اجرا می‌شود، این الگو باید بدون برخورد به نقاط سیاه رنگ دایره‌ها را از بین ببرد. Blek شامل ۶۰ مرحله است که میزان سختی آن‌ها به مرور افزایش پیدا می‌کند. اگر از طرفداران سبک پازل و معمایی هستید، این بازی را از دست ندهید.

Lara Croft Go

سری بازی‌های تومب رایدر همواره مولفه‌های از سبک پازل و معمایی در خود دارند، ولی Lara Croft GO که توسط استودیوی مونترال اسکوئر انیکس ساخته شده، تمرکز اصلی را بر روی این مولفه‌ها قرار داده است. در این نسخه شاهد یک بازی فکری نوبتی هستیم که در هر مرحله باید معما‌های خاصی را با شخصیت لارا کرافت و از طریق حرکت موانع و استفاده از آیتم‌های مختلف حل کنید، اگر هم علاقه‌ای به این شخصیت ندارید، می‌توانید ویژگی‌های این بازی را در Hitman GO با شخصیت مامور ۴۷ تجربه کنید.


Spider: Rite of the Shrouded Moon
نسخه دوم Spider دنباله‌ای مستقیم برای نسخه اول و تحسین شده بازی است و با نام Spider: Rite of the Shrouded Moon عرضه شده است که تیم سازنده در تایگر استایل با تغییر ترکیب تیم برنده توانسته‌اند بازهم برنده شوند! در این بازی شما کنترل یک عنکبوت را در عمارتی خالی بر عهده دارید و باید پازل‌های مختلفی را حل کنید، یکی از ویژگی‌های بازی استفاده از تار عنکبوت است که برای به دام انداختن حشرات و حل معما‌ها استفاده می‌شود، این بازی علاوه بر مراحل چالش بر‌انگیز، داستان بسیار جالبی هم دارد که با گذشت زمان روایت می‌شود


Dots: A Game About Connecting
این بازی استودیوی پلی داتس را می‌توان نزدیک ترین بازی به Tetris در زمان فعلی معرفی کرد، گیم‌پلی این بازی سبک بسیار ساده و در عین حال بسیار اعتیاد‌آور است. در Dots باید نقاط همرنگ کنار هم را توسط خطی به یکدیگر متصل کنید تا نقاط متصل شده از بین بروند. در بازی بسته‌هایی وجود دارند که توانایی‌های شما را افزایش می‌دهند و همچنین ۳ حالت محدودیت زمانی، محدودیت حرکتی و نامحدود تنوع زیادی در بازی ایجاد کرده‌اند.


Best Fiends
در سالیان اخیر شاهد بازی‌های بسیاری بودیم که در آن‌ها باید ترکیب‌های ۳ تایی از اشیا موجود ایجاد کنید و از این طریق به دشمنان ضربه بزنید، Best Fiends را می‌توان بدون شک بهترین بازی در این سبک معرفی کرد! بازی این لقب را به لطف استفاده از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و از همه مهم‌تر گیم‌پلی متعادل تصاحب می‌کند، خرید‌های درون بازی هم به شیوه‌ای هستند که حتی بدون پرداخت یک ریال می‌توانید از آن لذت ببرید و اجباری به انجام خرید نیست.


Framed
بازی Framed استودیو لاوشک، از آن دست آثاری است که ثابت می‌کند در سبک پازل می‌توان تنوع بسیار زیادی ایجاد کرد، در این بازی خبری از جابجایی آیتم‌ها و یا ترکیب رنگ‌های مختلف نیست، بلکه باید در هر مرحله قطعات مختلف یک کامیک را به ترتیب در کنار هم قرار دهید تا شخصیت اصلی بازی از سمت چپ به راست برسد، داستان نسبتا خوب و جلوه‌های بصری مناسب در کنار موسیقی بسیار زیبای بازی تجربه‌ای عالی و متفاوت از یک اثر فکری برای شما به ارمغان خواهد آورد. 

 




:: برچسب‌ها: بازی معمایی , برترین بازی های معمایی , حل معما , تقویت هوش با معما ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: